Alla inlägg under januari 2008

Av credule - 31 januari 2008 09:53

Paragraf #1

Varje levande sak kommer ifrån det och återvänder till det.

Paragraf #2

Låt fittan tala till dig genom varje levande ting.

Paragraf #3

Låt fittans energiflöde och enorma livskraft röra sig fritt emot alla varelser och växa i öppenhet.

Paragraf #4

Sluta använda könsorganet som ett svärord och förolämpning och börja använda det istället för positiva termer.

Paragraf #5

Fittans kraft kan vara förblindande. Misstolka inte dess makt eller frukta den.

Paragraf #6

Använd fittan som en lärare. Öka din kunskap.

Paragraf #7

Använd fittan som en hora. Betala henne väl.

Paragraf #8

Använd fittan som en filosof. Sprid hennes vishet.

Paragraf #9

Fittan är en resenär. Oavsett var fittans energi leder dig, låt den vara din kompass.

Paragraf #10

Försök inte att kontrollera eller stänga in dess kraft.

Paragraf #11

Använd den klokt och med rätt avsikter.

Paragraf #12

Låt frihet ringa ut för alla som kommer i kontakt med den.


Hämtat från fajaf 

Av credule - 30 januari 2008 15:59

Trött i ögonen. Vill stänga ner skärmen. Sätta mig i bilen. Åka de 300 metrarna från jobbet till simhallen och slänga mig i plurret. Simma några längder. Åka hem. Nakenkramas. Se på Dexter. Sova.

Av credule - 29 januari 2008 09:35

Såg precis "Juno" - en helt underbar historia om att växa upp. Filmens huvudperson 16-årige Juno McGuff blir, av misstag, på smällen med sin bäste vän. Hon bestämmer sig för att lämna bort barnet för adoption. Hon tror sig ha hittat den perfekta familjen men...

Jag blev alldeles varm i hjärtat av den här rullen. Dialogen, soundtracket och skådespelarinsatserna (särskilt Ellen Page som spelar Juno) är riktigt, riktigt bra. Och visst hittade en liten (LITEN) droppe sin väg ut genom tårkanalen på slutet...



Av credule - 28 januari 2008 19:59

Det var riktigt skönt att simma i dag. Äntligen en vinst av rökuppehållandet som känns värd triststressen. Konditionen har blivit så mycket bättre (fast den fortfarande är sjukt kass). Behövde inte stanna vid bassängkanten och vila en enda gång. Simmade till och med fem minuter längre än jag hade förutsatt mig - vilken är lång tid för en latmask som jag.

Badhus är bra - inte bara för konditionen och kroppsformen. Det är en plats där psyket och självsbilden får en smekning. I duschrummet på kommunala badhus är de flesta människor verkliga - och där finns alla varianter som en påminnelse om att VeckoRevyn och Klick inte speglar sanningen. Att retuscheringar bara platsar på glansiga pappersark. Att kvinnor i själva verket är vackrare. Kan sitta gott med en sån dos ibland...


Efter simpasset träffade jag forne arbetskamraten J för en fika. Tyckte naturligtvis jag kunde unna mig något gott när jag hade varit så duktig. Ha - inte många millimetrar man tappar med en sådan inställning. Måste vänja mig av med belöningstänkandet alternativt komma på sundare sätt att belöna mig på. Men sunt är fortfarande trist och jag har ju redan avsagt mig allt gott - nästan. Sex finns ju kvar. Men för mycket av den varan är ju också skadligt. *suck*


En tråkig-nyttig-vanlig-jävla-morot någon? 

Av credule - 28 januari 2008 11:36

Så var det dags - igen. Nya löften om förändring. Jag ska börja simma - igen. Som vanligt köper jag säsongskort för att vara säker på att fullfölja beslutet. Men desperata människor gör desperata handlingar. Även om det är dåliga repriser. Sluta-rökandet har visat sin obarmhärtighet mot min kropps storlek. Alla kläder är för små. Till och med mjukisbrallorna smiter åt. *suck*


Väskan är packad. Dags för den här omgångens första dopp.

Av credule - 25 januari 2008 17:37

Min syn har blivit sämre.

Eller också måste jag göra rent mina glasögon.


Av credule - 25 januari 2008 16:48

"Erik satt på biblioteket i Falkenberg, han satt vid datorn och tittade på målarfärg. Han hjälpte Karin med att måla en ny panel, hon var en tung missbrukare, annars var det inget fel".


/Geniala textrader från Torsson - Fjärde bästa bandet i Lund. Lyssna - om du inte gjort det ännu.

Av credule - 25 januari 2008 11:38

Ett blåsigt och öde Varamon är vackrare... Inga skrikande barn eller spänniga solarietumörer. Ingen sand i ögon eller kroppsöppningar. Inga skräniga radioapparater med Radio Match eller Mix Megapol. Bara kilometer efter kilometer av vindpiskat vatten och blöt sand.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards