Alla inlägg under mars 2008

Av credule - 31 mars 2008 18:35

Hemma efter två dygn i Tivedstorp - som det finns all anledning att återkomma till.

Men först en match med verkligheten...



Av credule - 28 mars 2008 18:07

Recension publicerad i dagens Motala Tidning:


KUNGERS
"Galaxen"
Rätta Visan


Betyg: CCCC


I Kungers galax heter ledstjärnan energi. Via olika genrer tar de oss med på en musikalisk resa. Här finns reagge, rock, folkpunk, gypsy, ska och pop representerat.
Bandet sjunger medryckande om de olika slag människan ständigt tvingas utkämpa. Förlorade drömmar, längtan efter frihet, miljöförstöring och arbetarklassens våndor. Allt detta förvandlas i Kungers händer till verbala käftsmällar och uppviglingsmusik. Låten ”Som familj” har bandet dedikerat till två killar som blev misshandlade av nynazister utanför en Kungersspelning förra året.

Och ”Galaxen” känns verkligen genuin a´la Victor Jara och Manu Chao uppväxta i stadsdelen Rinkeby.
Inledande låten ”Drömfabriken” rullar på repeat hemma i cdspelaren. Den lurar hela kroppen till rörelse med sin medryckande refräng. Det är galet bra. Bortsett från att de gjort något lustigt med Andreas Östemans sång i verserna. Talk box eller pitchat ljud? Lustigt låter det i alla fall. Men det är också plattans största minus. Inte mycket att bråka om. Nej, jag böjer på huvudet för dessa kungars debutalbum och utbrister:
Länge leve monarkin!

Av credule - 28 mars 2008 10:01

I dag är en bra dag. Det kände jag redan första gången jag vaknade i morse och sa adjö till A. När jag sedan vaknade på riktigt kände jag mig både utvilad och peppad inför morgonens begivenheter då A och jag åker till skogs för att njuta av varandras närhet i två dagar.

Denna fredag ligger framför mina fötter att bolla med. Simning, shopping inför helgen samt träff med x:ets dotter står på schemat.


Najs!

Kul

Av credule - 27 mars 2008 18:52

Var i Linköping i dag med mor och son. Klev in en sväng på den underbart galna butiken Netto. Mitt bland frukt och grönt fanns detta erbjudande.

Visst är det härligt med sänkta priser?

Av credule - 26 mars 2008 20:09

Jo då. Det bidde en stressig dag detta hära. Först var jag och arbetskamrat D på Citygross och gjorde en storhandling. Sen var det bara hem och slänga in matkassarna för att sedan burna i väg till jobbet. Väl här är blev det en stress-repris. Redigerar i dag. Totalutlägg i morrn. LHC-match i kväll. Deadline 22.00 Matchen slut 21.50

Får väl se hur det går...Sen ledig några dagar. För kärlek i Tiveds skogarna.

Av credule - 25 mars 2008 16:39

Jag kan inte passera en röd prislapp eller läsa en annons om utförsäljning utan att det spritter till i fyndnerven hos mig. Detta sjuka beteende gör att jag håller mig undan från Ullared och liknande platser, för jag skulle förmodligen gå bärsärk om jag hamnade där. Sheit - det är ju som att ragga pojkvän på Finlandsfärjan eller gå klädd i tribal-tröjor. Alltså - så inte min stil. Egentligen. Ändå blir det så här. Varför?

Direkt efter jobbet i dag ska jag tvinga A att följa med mig till Nordiska för en sväng i deras haveri. 70 procent på allt!!! Bara en sån sak...

Av credule - 24 mars 2008 19:54

Nytände inte bara lite utan massor efter några dagars martyrskap. Nu vill jag bara vara nära, krypa in i, omslutas av. Men - jag jobbar. Inte alls särskilt roligt just nu. Lite för stressad inombords. Ironiskt med tanke på att jag skriver om just avkoppling. Att tagga ner i tillvaron. Ha-ha. Lita aldrig på media, kanske någon tänker. Ett visst mått av sanning i det påståendet just nu.

Största problemet just nu är annars (varning för I-lands problem): Det finns inget kaffe i kaffeautomaten på jobbet!!! Detta gör mig GALEN! F-n, jag har endast en last kvar som jag tillåter mig själv. Jag behöver den för att gå runt!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards