Alla inlägg den 6 mars 2008

Av credule - 6 mars 2008 19:45

Jag är hungrig. Åh, vad det är plågsamt att inse hur mycket tid jag lagt ner på skåpätande och rökning tidigare. Mina händer känns sysslolösa liksom min trut. Inte har jag ro att ersätta lasterna med något konstruktivt heller. Eller jo, det har jag ju faktiskt gjort i dag. Flera gånger. Men just nu har jag ingen lust. Ska snart hämta A på station. Han har varit på fackmöte. Då ska jag tjata hål i huvudet på han. Har jag tur får jag vuxenkramas lite...

Av credule - 6 mars 2008 13:42

Solen skiner, balkongen står fortfarande ostädad och badrummet är tömt på innehåll i väntan på rejäl städning. Men jag har inte bråttom. Dagen i dag har varit produktiv ändå...Har städat litegrann, lagat riktig mat, skrivit en recension och läst, läst, läst.


Dagens boktips:

"Svensk Maffia" av Lasse Weirup och Matti Larsson.

Spännande och skrämmande läsning om den organiserade brottsligheten i Sverige som växer sig allt starkare. Och bredvid står polisen - som alltid och vet inte vad den ska göra.

Nu blev jag sugen på att läsa några sidor till innan det är dags för promenad och toalettstädning.

Av credule - 6 mars 2008 08:24

Var och såg bröderna Coens Oscarsbelönade rulle "No country for old men" i går. Och ja - jag kan bara stämma in i lovsången. Redan i mars kan jag nog drista mig till att säga att detta är årets bästa film. Underbara karaktärer, Javier Bardem var suverän som psykopaten Anton Chigurh men även Tommy Lee Jones gjorde en magnifik prestation som den trötte sheriffen Ed Tom Bell.

Har du inte sett filmen så gör det. Nu. Genast!


I övrigt en okej tillvaro. Utan cigaretter och godis men med ett förbättrat hälsotillstånd. Av flunsan finnes knappt ett spår förutom en bitvis tjock näsa.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards