Alla inlägg under augusti 2008

Av credule - 30 augusti 2008 18:01

Av credule - 30 augusti 2008 17:11

Var ute med arbetskamrat M och tog en lååång promenad tidigare i dag. 11 629 steg visade stegräknaren när jag klev innanför dörren hemma.

Sonen är hemma i helgen, fast borta. Hann se honom cirka en timme i går innan telefonen började ringa och kompisarna stal uppmärksamheten. Fast det är helt okej. Ingår i föräldraskapet antar jag att ständigt komma tvåa eller kanske till och med femma (skrivet helt utan bitterhet). Han såg välmående ut i alla fall. Bortsett från förkylning då. Hoppas få se en skymt av han i kväll i all fall. I morgon bitti far vi igen. Då ska han in i sitt nya hem i Lidköping. Anar en jobbig morgon men...bara att bita ihop. Hårt!


I övrigt trött efter promenad och konstaterande att jag felciterat en person i dagens tidning. Det värsta är att jag förstod att det skulle hända då allt vart så rörigt. Trist att jag inte litade på min intution och dubbelkollade med de inblandade...nästa gång...

Av credule - 29 augusti 2008 18:27

...jag är gammal. Inte heller särskilt livfull. Vill bara krypa ner under täcket. Se på film och äta gott. Har redan sprängt kalorigränsen i dag. Och magen säger: Kurr. Inte roligt. Snart blir det tacos. Får bara äta en. Kalorierna du vet. Men först ska jag handla. Promenera. Hitta livslusten.



Av credule - 28 augusti 2008 12:24

Av credule - 25 augusti 2008 16:11

cykelhjärna: Person som kan göra monotona enforiga saker hur länge som helst och aldrig ger sig. För fler roliga, tråkiga, fåniga och geniala uttryck gå in på: "Folkmun".  


 
 
Av credule - 25 augusti 2008 15:10

Inte så inspirerad i dag. Solen skiner ute. Hade hellre lekt med den ett tag faktiskt. Dessutom svarar inte folk i telefon så intervjuer är omöjliga att genomföra.

Var precis hos läkaren med min ömma, svullna knöl. Diverse vrickningar och stukningar som orsakar smärta samt svullnad, trodde han. Medicin? Balansträning a´la stå på ett ben, blunda och efter en tids praktik testa att hoppa lite. resultat om cirka en månad. Hmm...

Av credule - 24 augusti 2008 23:19

Jag känner mig hur dålig som helst. Har drabbats av någon magsjuka...om detta råder inga tvivel - om man säger så.

Nu är det i alla fall slut för i dag. Om bara några timmar ska jag vara här igen för min sista vecka som reporter det här året. Enligt schemat i alla fall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards