Alla inlägg under september 2009

Av credule - 30 september 2009 11:53

Åh, så synd det är om mig. Tsunamin, jordbävningar, fattigdom, varsel och övergrepp...big deal. Jag är sjuk. Alltså på riktigt. Fyra dagar har det pågått nu och jag har ingen energi kvar - annat än till att hosta och äta alvedon. Ja, ni fattar ju själva vilken misär. Tur då att jag har min humor att göda med underbara sketcher som denna: Mer koklocka.

Av credule - 24 september 2009 09:32

Nu är den på plats och jag är sååå nöjd.  

Av credule - 22 september 2009 08:40

...om bara några timmar är det dags för gaddning! Äntligen!

Av credule - 19 september 2009 19:53

Nu har jag gjort det här 35 gånger - och inte blir det roligare. Konstigt...man borde ju bli bättre med erfarenheten.

Av credule - 17 september 2009 15:24

"Det tråkiga i sammanhanget är att de softa hippiegubbarna Ben och Jerry år 2000 sålde sitt livsverk till livsmedelsjätten Unilever för 326 miljoner dollar. Eftersom Unilever har ett synnerligen dåligt rykte i miljö- och människorättssammanhang (anklagat för skövling av regnskog, kvicksilverutsläpp, barnarbete med mera) är det kanske ingen slump att det inte står på Ben&Jerrys förpackningar vem ägaren är" skriver Dan Håfström i tidskriften Ordfront. Och jag blir sååå bedrövad. Vem fan kan man lita på?!

Av credule - 17 september 2009 11:06

  

 Bara fem dagar kvar till tatuering...(som ovan fast anpassad för armen samt i svart-vitt).

Av credule - 15 september 2009 11:40

I går var jag och A på Omberg och Anudden. Där, uppsköljd på en strand av stenar, hittade jag en perfekt stresspinne att slita tummens skinn emot på jobbet. Nu har den varit med mig under förmiddagen och jag känner mig extremt lugn. Alltså funkar min trollmoj!


  

Av credule - 14 september 2009 10:41

I går var jag ute vid milan i Godegård som tändes i lördags. På plats fick jag en guidning av en av “kolarna”. Mycket intressant.

Arbetet med milorna har en spännande historia och livet som kolare var hårt. Något som inte minst poeten Dan Anderssons texter vittnar om: "Kolvaktaren". 

Mitt största problem efter besöket var att bli av med rökdoften. Inte alldeles enkelt trots rejäl sanering. Men jag har inget hört från medarbetarna så man lyckades väl hjälpligt i alla fall.


Milan i Godegård brinner hela den här veckan. Väl värt ett besök om du har vägarna förbi.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards