Alla inlägg under februari 2008

Av credule - 28 februari 2008 14:32

Jag har sjukdom i huvudet. Den gör mig yr och fyller min snorkanal med vad som till konstistensen verkar vara vatten.

Nu vill jag gå hem...ska jag snart oxå!

Av credule - 28 februari 2008 09:26

Rättfram, ärlig och sååå j-vla skön. Allas våran Tobbe!

Av credule - 27 februari 2008 10:15

I helgen kommer Shaboom till Motala. Jag lyssnade på dem när det begav sig men minns inga låtar. Däremot minns jag bilderna med en badande Dag Finn som publicerades i musiktidningen OKEJ. Oerhört tacky - inte sant!

Av credule - 27 februari 2008 10:14

Avtrubbad - är ordet jag letat efter.

Av credule - 26 februari 2008 11:13

Är bara trött - och röd om kinderna. Skulle sola solarium en kort stund igår kväll. Obs! Inte för färgen utan för att värmen gör gott för mina leder. Vill verkligen inte ha solariefärg men...jag somnade och är idag knallröd i ansiktet. Det hettar och river. Hädanefter håller jag mig till bastun. No more artificiell sol för den här bruttan...

Av credule - 25 februari 2008 11:05

Ringde rektorn för kommunens modersmålsundervisning med anledning av en undersökning gjord av Sveriges radio.

Jag inleder intervjun med frågan: "Hur ser det ut med hemspråksundervisningen i Motala?" Varpå jag får svaret: "Det heter inte hemspråk. Det heter modersmål." Självklart heter det modersmål och inte hemspråk. Självklart heter svart och inte neger. Självklart heter det lokalvårdare och inte städare. Självklart heter det rullstolsburen och inte rullstolsbunden. Självklart heter det person med invandrarbakgrund och inte invandrare. Självklart heter det prostituerad och inte hora. Jag vet allt detta - och mer därtill. Ändå glömmer jag bort att vara politiskt korrekt i bland.

Av credule - 24 februari 2008 19:18

Ät ALDRIG på Peking i Finspång. Fy för i satan så hemsk mat. Fyra smårätter och inte en enda hade de lyckats med. Kallt, smaklöst och obehagligt. Men, A kom från orten med en gubbabil. Den passar honom.


Om de senaste dagarna skulle vara en schlagerlåt skulle den heta "Någonting har hänt och jag vet inte riktigt vad". Den skulle hamna på sista plats. Utan möjlighet att gå till andra chansen...och förmodligen sjungas av Idol-juryns absoluta mardröm...Alltsammans skulle dessutom backas upp av Bert Karlsson och Billy Butt - tillsammans. Vilken liknelse...men det är så. Någonting har hänt och jag vet inte riktigt vad...


I natt tar jag med mig en öm nacke, en distans och två par ny-gamla skor som snart ska brukas tack vare A:s kunskaper...

Av credule - 23 februari 2008 19:12

Tillbaka efter sköna dagar på landet. Har snickrat med A:s hyllor och konstaterat att vi inte är särskilt bra på samarbeta. Men, hur som, hyllorna kommer på plats. Och snyggt blir det.


I kväll är det Melodifestival och jag ska titta - igen. Varför? Hur kunde bli så här? Jag vill ha mitt liv tillbaka!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards