Alla inlägg under december 2007

Av credule - 31 december 2007 19:46

...och god fortsättning!!!

Av credule - 29 december 2007 23:35

Arn - denna svenska storsatsning kändes mest som en tv-film med på tok för mycket flashbacks. Jag tål inte filmer där regissören idiotförklarar sin publik genom att visa tillbakablickar i tid och otid...Om en film är någonstans mellan en och en halv till tre timmar lång så borde väl tittaren komma ihåg vad som händer. Eller? Om inte så kanske Bolibompa är mer lämpat som underhållning.

Filmen var ändå sevärd och betyget blir en svag trea. Men tvåan behöver åtminstone inte jag se på bio!


Förutom värk i ärret har dagen i dag varit en bra dag med uppgraderande pyssel i lägenheten. A har, än en gång, hjälpt mig att göra den enklare att stå ut med. Dessutom har 90-sängen växt till en 120 och alla tacky-wacky tankar kring tvåsamhetens osannolikhet har varit som bortblåsta under (nästan) hela dagen. Kanske får även jag stryk av mognadsprocessen en vacker dag. *hoppas, hoppas*


I morgon bär det av till Skara och H i några dagar. Ska bli skönt med luftombytet samt att få visa A var jag kommer ifrån...


I natt tar jag med mig större svängradie, rumsservice och nyduschad kärlek.

Godnatt medborgare! 

Av credule - 28 december 2007 18:18

Trycker på paus och hoppas på "the return of rim och ranson, sans och förstånd".

Men först ett biobesök för att se just Arne fast utan e.

Av credule - 27 december 2007 12:00

Broder agerade jultomte och förutom en magnifik rollinsats så måste smink- och klädavdelningen få en eloge. Extremt naturtroget!

Av credule - 27 december 2007 11:05

Vaknade utvilad men ändå på ganska dåligt humör. Känner mig lättretad och missförstådd. Operationsärret stramar och värker, frysen är tom och mitt samvete säger mig att jag är hemifrån alldeles för mycket. Dessutom är jag röksugen.


Åh, åh, åh gnälla!!! 


Av credule - 26 december 2007 18:19

Nu är min jul officiellt över och snart är det påsk. Så fort jag orkar engagera mig så åker tomtej-vlarna ut och påskhararna fram.

I dag är jag seg och olycklig light. På det där irriterade sättet som man blir dagen efter en inte fullt så lyckad kväll. Det gnager i mellangärdet och dunkar bakom pannbenet. Jag är dum och nu vill jag kramas. Men kärleksarmar är inte här. *suck* Får trösta mig med resterande julgodis och dålig tv i stället.

Jag fick en Swivel sweeper i julklapp. Äntligen har ett av mina mål med livet, att äga minst en pryl från tv-shop, gått i uppfyllelse.

Tack för det tomten!


Av credule - 24 december 2007 09:30

Merry kryss-mas på er alla! Nu ska här frossas i mat och bjäller-fucking-klang!!!

Av credule - 23 december 2007 10:50

Dan före dan...och man ligger ganska bra till. En ynkans liten klapp kvar att inhandla. Känns bra - om än lätt ångestladdat som alltid. Man har ju liksom bara så mycket pengar. Men snart är spektaklet slut och man har ett helt år på sig att bygga upp nytt julförakt...Fast årets upplaga blir extremt lugn. Lite jul hos A:s päron på förmiddagen och lite mer jul hos mor och P på kvällen. Alldeles lagom...


Utanför fönstret har snön, än en gång, bytts mot grått regn och mina planer att åka och handla grusades. Mina bilnycklar ligger, än en gång, i A:s jackficka...*suck*. Vi är bra på det där - också. Får bli ytterligare en stund med "Landet runt" istället....


Ska man bara lyssna på en jullåt resten av julen så är det denna: God Jul!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards