Alla inlägg under september 2008

Av credule - 30 september 2008 11:18

Av credule - 29 september 2008 10:27

I går gick jag och Andreas till skogs i Älvan för att hitta min gamla trollglänta. Ack, ack...döm om min förvåning när gläntan inte längre fanns.

Tack för det skogsindustrin!


Av credule - 28 september 2008 10:20

Om loppisen var en flopp-light så var Kulturnatta i Norrköping en megahit. Mitt första besök men definitivt inte mitt sista. Hann med teater "InAbsurdum", en utställning med Jan Stenmark, en med Ulf Lundqvist, lite electronica på klubb Republik, en spelning med det eminenta sällskapet Mjölby baktakts orkester (inte utan att man börjar känna sig som en stalker), lite mer museum, god mat, fika och galet mycket promenerande... Över hela Norrköping vilade en härlig känsla av gemenskap. Folk knatade in och ut ur lokaler med utställningar, musik, poesi...ja, kort sagt allt för själens kulturella rum. Inget för litet, inget för stort. Inget för brett, inget för smalt. Kultur i sin vidaste och mest gästvänliga form.

Riktigt rart - får bli min beskrivande sammanfattning...

Av credule - 27 september 2008 13:56

...mående i dag. PMS - kanske? Det där vet jag ju inte så noga längre. Har ju inte haft en menstration sedan december förra året...men känslan är den samma. Sur som citron och det värker i ansiktet när jag försöker le. Tänker bara onda tankar och ingen, absolut ingen fattar något!

Har stått på loppis nere i stan i dag. Gick väl så där. Inte världens mest genomtänkta av arrangörerna kan jag tycka (helt ofärgad av mitt mående). Vi hamnade lite i skymundan...vi och ett tiotal personer till...men vi betalade lika mycket som alla andra för våra platser. 


Nu ska jag göra mig iordning för lite "Kulturnatta" i Norrköping. Sugen? Näe...inte ett j-vla dugg. Vill bara krypa ner med en pava rött och en ask choklad...i stället...ingen mat och barnkalas.

Av credule - 26 september 2008 14:00

Nu är pappren signerade. Jag är numera anställd på MT&VT... På söndag är det husvisning...snart börjar livet som "vanlig" medborgare!

Av credule - 26 september 2008 08:48

Nåt snällt om Ronny...som står bakom min axel och tjatar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards