Alla inlägg under juli 2008

Av credule - 31 juli 2008 11:04

Det här hade man ju nästan kunnat döda för att få se live!

Av credule - 30 juli 2008 14:41

Min tjänst görs om till en ren redigering/kvällsansvarigtjänst. Den förlängs till årsskiftet och lönen ökar med 1 200 kr/mån. Känns helt okej.

I dag är det även 16 månader sen A hånglade upp mig första gången. Det påminde han mitt surskalliga jag om via sms i morse. Firas med bad och Rednex efter jobbet.

Av credule - 29 juli 2008 18:01

Bokstavskombinationswannabe, The Legendary Shack Shakers, jag föddes med hjärtat i fittan - nu börjar det sakta vandra upp mot bröstkorgen, rökpausar, det blir ingen revolution så du kan gå hem nu, Monthy Pyton, Gogol Bordellos spelning på Debaser var så bra att jag önskade att jag hade en kalashnikov att skjuta i luften med - detta enbart för att förstärka känslan av lycka, vill smaka mähälium, Six feet under, alkoholpausar, NoMeansNo, bitterfitta som vill punka varenda däck på varenda j-vla långtradare som stånkar förbi utanför mitt sovrumsfönster, raderingspoet, Big Lebowski, A:s varma armar och heta andedräkt i nacken gör världen lite snällare, betapet, Gogol Bordello, mår nästan bäst utanför dörren till loppisen då jag är potentiell ägare till alla balla grejer jag vill ha, what about the boat?, politiska diskussioner på fyllan ÄR kul men menlösa, Charles Bukowski, Credule betyder lättlurad, The Pouges, godisautomaten på jobbet har fått alldeles för mycket pengar av mig, Gökboet, jag är varken snyggare eller fulare än genomsnittet, David Lynch, porrbranschen är vidrig - alla som säger annorlunda gör det för att de i grunden inte tycker om människor, Dead Kennedys, jag är världens menlösaste recensent som alltid tycker alldeles för synd om dåliga artister, Clockwork Orange, FET men orakad, The Office, mitt sovrum går i grönt - det är åtminstone tanken, Tumultus-Simplex, Pirate Bay bör bevaras, barnprogrammen var bäst på 70-talet, wannabe hippie, skillnaden mellan George Bush och Hitler är att Hitler blev vald, vi är parasiter – somliga mer än andra dock, Fear and loathing in Las vegas, Eugene Hutz är sexig och ett levande exempel på att sexappeal har noll att göra med yttre attribut som muskler, plastikoperationer och rakade armhålor, Christiania bör bevaras, har jag nämnt Gogol Bordello?, jag tycker msn är jobbigt men telefoner är ännu jobbigare, Sopranos, allt är konst och du är konstig, ordbajsa, självsvält är ett lyxproblem, landsbygd, kollektivtrafiken borde vara gratis, tycker om att måla men orkar sällan plocka fram alla färger eller städa undan efteråt, fördelen med regn är att man får använda gummistövlar, inte moderat, inte heller socialdemokrat, Philip Seymour Hoffman, mitt hem är inte min borg, Lars Winnerbäck har tryckt på repeatknappen några gånger för mycket, Magnolia, det finns visst dåliga väder, Toy Dolls, ondska är fascinerande – på avstånd, public service, jag är den goda smakens väktare, kvällspressen fyller inte längre någon funktion, Taxi Driver, politisk propaganda är humor, Thomas O´Leary, religion är för fegisar, Mammas nya kille, alla kan inte bli programledare för dåliga spelprogram på tv - någon måste sälja mjölk på ICA, vadå självdisciplin?, Madrugadas nya självbetitlade album är ett mästerverk, längar oftare från än till, Flight of the Conchords.

Av credule - 29 juli 2008 10:30

Irritationen trycker som en ångkokare i magen. Allt annat än glad och tillfreds just nu. Orsak? Ingen särskild. Värmen kanske. Men det kliar och svider om vartannat. Jag läser på Facebook om polare som arbetar i exotiska länder. Folk runtomkring mig rör på sig och jag sitter still. Fast, känns det som. Inga stimulan att ta till heller. Promenera my ass! Det fäster inte lika bra som en vinare eller cigg. Har börjat shoppa som ett maniac men inte heller det stillar klådan. WTF is a poor girl supposed to do? Kolla dåliga serier på tv kanske? Förtrollas av de vackra människorna och deras tillvaro?

GAHHHHHHHHHHHHH!!!


Av credule - 29 juli 2008 01:28

I natt tar jag med mig knorrande mage, livsklåda och känslan av att inget håller för evigt.

Av credule - 28 juli 2008 19:04

Av credule - 28 juli 2008 18:59

I dag fick jag ett positivt besked rörande framtiden...vad det gäller återkommer jag till när allt är klart.


I övrigt en varm dag. Till och med på redaktionen är det hett. Air conditionen verkar ha fått spelet i värmen så här sitter jag med sportsidorna och andnödas...samt längtar efter milkshake. Gör det väldigt ofta nu för tiden. Varje arbetsplats borde ha en milkshakemaskin tycker jag.

Av credule - 28 juli 2008 00:09

...men det blev en tidning till slut. Nu ska jag krypa ner bredvid A och alstra värme.


Godnatt medborgare! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards