Alla inlägg under juli 2008

Av credule - 25 juli 2008 23:12

...och jag hinner till och med varva ner lite.

Hoppas bara att mitt vaksamma öga inte släppt igenom några rubrikmissar. Två dagar på raken vore pinsamt.


Snart kommer A. Han vill bada. Inte jag. I alla fall inte just nu när jag sitter i svalkan från kylaggregatet (stavas det så?).

Av credule - 25 juli 2008 11:31

I skogen mötte jag en kvinna och två snokar.

Av credule - 25 juli 2008 10:25

På lördag ska jag se den...och jag är sjukt förväntansfull. Är ett stort fan av Batmanfilmerna, åtminstone nummer 1, 2 och "Batman Begins". Samlade till och med på Batmanprylar i slutet av 80-talet när Jack var "Jokern" och DeVito "Pingvinen". Nu är det en Oscarstippad, avliden Heath som axlat rollen som Gothamns fiende nummer 1...och det verkar såååå bra!!!

Hemsidan är inte direkt ful heller: The Dark Knight 

Av credule - 24 juli 2008 09:20

Dagen i dag startade helt okej - i tid för en gång skull. Har redan hunnit med frukost, varit nere i tvättstugan samt duschat och spelat Betapet. Nu en promenix ner till min fubbträning.

All-in-all en bra dagstart.

Av credule - 23 juli 2008 23:57

Hur f-n kan man hamna på min blogg genom att googla på orden "vaxade fittor"?

Borde kanske se över vad det egentligen är jag skriver om här...

Av credule - 23 juli 2008 23:50


Men först ska jag slöglo lite på "Sid and Nancy". Var typ 15 år sen jag såg den senast...


Av credule - 23 juli 2008 20:34

Dagen i dag har varit en lååååång dag med bad i Nässja, sightseeing i Vadstena och utelunchande tillsammans med H och hennes sköna familj samt mina små underbara syskonbarn.

Nu är jag trött och har därför inhandlat ett stycken citatspäckad film som nu ska ses:

"It's strange how pulling a trigger is easier than playing the guitar. Easier to destroy, than to create."

 /El Mariachi i den mycket underhållande "Desperado".





Av credule - 23 juli 2008 20:22

Asså...glada i hågen for vi till Stubbegården fikamonstret A och jag. Själv hade jag satsat på promenerandet samt hållt igen på födan för att kunna frossa i deras ät-hur-mycket-fikabröd-du-orkar-buffé. Tyvärr var detta inte genomförbart då precis allt smakade likadant. Som att någon tömt sockerpaketet i smeten eller degen. För A:s del var de torra bullarna och bake-up wienerbröden (åtminstone smakade det så) ett antiklimax som han ännu inte riktigt repat sig från...

Men till Stubbegårdens fördel måste sägas att läget är suveränt - på landet några mil utanför Vadstena,inomhusmiljön är mycket trevlig, presonalen rar (trots att de inte vet hur man torkar av ett bord men behärskar den ädla konsten att spegla sig under tiden) och framför allt får de toppbetyg för de små söta utrymmena där barnen kan leka...som till exempel stallet där gosedjur vilar i de höfyllda spiltorna...groteskt men roligt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards