Alla inlägg under februari 2008

Av credule - 15 februari 2008 11:40

I dag klev jag upp i hyfsad tid. Efter endast två timmars snoozande.

Ute skiner solen - men jag har ändå beslutat mig för INTE fånga den här dagen. Visserligen fredag men jag jobbar helg. Så - jag gnetar på som att detta var vilken sketen vardag som helst.

Nu ska här lagas lite enkel föda innan dusch och promenad till arbete.

Saknar min bil - liksom jag just nu saknar en cigarett.

Av credule - 14 februari 2008 18:51

Jag har precis varit och träffat Sveriges näste Mikkey Dee, Jonathan Nicklagård. Vilket charmtroll...vilken taktkänsla...

Nu skriva en artikel innan nästa roliga event. Stå upp-komik på Lotta på Hörnet...

Av credule - 14 februari 2008 10:39

Jag gillar personligen inte hypen kring alla dessa dagar, Alla hjärtans dag, Mors dag, Helloween, Kanelbullens dag osv...Och det beror INTE på att jag vet med mig att ingen kommer skicka några blommor eller kort till mig...Hahaha...Näe, det beror snarare på att dessa dagar inte är något annat än handlarnas sätt att ge dig dåligt samvete för att du inte uppmärksammar dina nära och kära tillräckligt, eller för att du inte har ett tillräckligt roligt liv utan behöver små fåniga döskalleljus och lustiga peruker för att ha kunna kul.


Känner du ändå att du måste ge något till någon för att bli accepterad så är detta sidan du ska besöka. På så vis kan du förena "nöje" med nytta.

Av credule - 14 februari 2008 10:34

"Valentins dag,
eller som det heter på svenska, alla hjärtans dag, är en ny tradition i Sverige som bara firats de senaste årtiondena. Det man vet är att den engelske ambassadören som bodde i Sverige på 1600-talet utsåg drottning Kristina till sin "Valentin" år 1654. Vi skulle antagligen inte ha firat dagen om inte affärsmännen uppmärksammat den. Första gången ett varuhus skyltade med alla hjärtans dag var 1956 och då brydde sig inte många om att köpa presenter eller blommor. Men det har förändrats under de senaste årtiondena. På alla hjärtans dag 2002 såldes det 2 miljoner rosor* bara i Sverige. Blommorna som efterfrågas är framförallt mörkröda rosor. Det säljs även mörkröda tulpaner och nejlikor den här dagen eftersom alla hjärtans dag firas över stora delar av världen och rosorna inte räcker till."


Mer om alla hjärtans dag finns att läsa på Nordiska museets hemsida.

Av credule - 13 februari 2008 20:25

Jag står över allt - utom detta!

Av credule - 13 februari 2008 16:44

I går kväll kom A och hämtade mig efter jobbet. Jag fick skitsnygga äggkoppar till min bruna glasservis-samling, i present för att jag lyckats hålla mig rökfri i över två månader.  Bara en sån sak...

I morse när jag vaknade fick jag kärlek. Sen somnade jag om. I flera timmar. Vaknade halv elva och ville inte kliva upp. Men det gjorde jag i alla fall och nu sitter jag på jobbet med huvudet fullt av information. Tre artiklar ska krystas fram ur virr-varret...Får jag bara den första på papper kommer de andra löpa utan svårigheter - tror och hoppas jag.


Av credule - 12 februari 2008 19:24

Sprang till järnvägskiosken, eller sprang och sprang... Gick snabbt till järnvägskiosken för att köpa Riesen. Ett par kolor senare är jag snällare, tjockare och 23 kronor fattigare. Och inte riktigt lika ur kärleken som för några minuter sedan.

Pms?

Nja, snarare sinnesjukdom.


Nu vill jag kramas...men i stället skriva artikel om energi...

Av credule - 12 februari 2008 18:37

Vart tog den vägen? Kärleken och allt den gjorde med mig. För mig.

Känns ibland som att jag lät tiden dränka den i tickande minutrar och slafsiga sekunder. Som att den gavs möjligheten att pysa iväg genom ett av de hål jag fläkte upp i min själ. Eller som att den låg omsorgsfullt inlindad i en av de cigaretter jag inte längre tillåter mig att röka.

Men troligast är nog att jag fick för mycket. Kämpade emot. Vande mig. Älskade och tappade.

Eller också är jag bara pms:ig.

Fan så svårt att veta när man inte längre blöder...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards