Alla inlägg under augusti 2008

Av credule - 17 augusti 2008 14:11

Inväntar just nu alla ofärdiga människor. Hatar att vänta. Särskilt när det inte är ett angenämt vänt. I dag åker vi ner med barnet, övernattar i Axvall för att delta i öppet hus på nya skolan imorgon. Spännande men läskigt. Vill bara grina hela tiden när jag tänker på det. Under tiden är sonen på gymmet och A inväntar städning på klubben. Och jag vill bara komma iväg, få det överstökat, åka hem och gråta mig sönder och samman!


Av credule - 17 augusti 2008 02:18

Hemkommen från nyktert och städat hallabalo. Trött som få men nöjd och tillfreds...Baktaktarna bjöd på en riktigt bra spelning och Skull Defekts verkade lovande. Hann dock inte se så mycket innan det var dags att ge sig av hemåt. All-in-all en rar kväll ilag med rara människor. Kul att se A i sitt esse nere på klubben. All lycka åt mig som lyckats hitta denna underbara människa.

Nu lite film-slö-gloende i sängen innanJohn Blund får komma intill...

Av credule - 16 augusti 2008 16:25

Men var f-n är videon??!!

Av credule - 16 augusti 2008 16:09

I kväll bär det av till Mjölby och lite http://www.myspace.com/skulldfx " target="_blank">The Skull Defekts samt http://www.myspace.com/mjolbybaktaktsorkester " target="_blank">Mjölby Baktaktsorkester. Inte alls tråkigt. 


I morgon åker jag med sonen till ny stad. *suck* 

Av credule - 15 augusti 2008 10:12

Dagen i dag kom i ett startpaket målat i glada färger. Inget ligga planlöst och slappa utan upp och hoppa, minus 0,7 på vågen, en god frukost, shorts och så iväg...Visserligen bara till Borensberg. Men ändå.

Där finns händelser, inte bara ändelser...


Av credule - 14 augusti 2008 18:18

Lite skräp på golvet i bilen blir en påminnelse om att jag egentligen inte är på hemmaplan. Har spelat borta i många år nu utan aldrig riktigt komma in i matchen. En bit glasspapper var allt som behövdes för att arslet på avbytarbänken skulle drabbas av hemlängtan. Glasspapper och klåda.


Om fyra dagar lämnar jag sonen. Har jag nämnt att det kommer att vara tårar inblandade?! 

Av credule - 14 augusti 2008 12:59

Stegräknaren visar 350 steg. Diskhon skriker: Det börjar bli jävligt trångt här! Tremånaderskortet på Harmoni sparkar vilt i plånboken. Tvättmaskinen piper klar. SMHI dömer ut Motala; skickar hit regn och blåst. Sängen drar i mina ben.

Av credule - 13 augusti 2008 20:09

I dag var jag och E ute på svampexpedition...och visst några stackare fick vi med oss hem. Tillräckligt för en smarrig kantarellsås till kvällsmaten, som just nu står i ugnen och väntar på att någon ska bry sig (skrev hon bittert).

Själv räknar jag ju mina kalorier och står därför över denna festmåltid bestående av, förutom mästarsåsen, fläskotlett och potatiskroketter. En riktig j-vla nybörjarmiddag. 


Om  5 dagar lämnar min fågelunge boet.

F-n vad jag kommer att grina.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards