Alla inlägg under mars 2008

Av credule - 23 mars 2008 11:32

Hädanefter är det vitt som gäller. Inte alls den tunga jobbiga, pickande känslan vid uppvaknande som efter det röda. Dessutom hittade jag en sort som smakade riktigt gott. Gräsö Riesling Classic. Inte så beskt som det vita brukar kunna vara...rekommenderas varmt!

Av credule - 23 mars 2008 11:18

Var till en början extremt skeptisk inför filmen Wristcutters - a love story. Men den visade sig vara en riktig pärla med en skön Tom Waits i en av rollerna och ett soundtrack bestående av en massa härlig Gogol Bordello.

Väl värt titten!!!


Jag ids inte skriva någon recension eller förklara vad den handlar om. Men någon annan har gjort att bra jobb på den fronten. Filmtipset.

Av credule - 23 mars 2008 00:21

Mono är f-n inte skiten. Galet irriterande när man vill lyssna på bra musik i lurarna. *suck*

Men hur som...inte trist att leva - överhuvudtaget. Sömnig, vilket fyller mig med stor tillfredställelse. Ska sova tills jag vaknar. Sedan hänga med sondöttrar. Och kanske en pojkvän... 

Av credule - 22 mars 2008 22:16

Banankola, vitt vin och Sällskapet. A festar, sonen hänger med polare. Kvar här hemma är jag. Alldeles solo. Underbart! Somliga dagar är det så skönt att bara vara. Utan influenser av levande varelser. Ja, visst har jag jobbat hela dagen. Och visst har jag varit på påskmiddag på kvällen. Men nu - och några timmar framåt är tiden bara min. Och Sällskapets och en massa annan bra musiks...


Som Katla skulle sagt: 

Vi ses i marschallens skugga! 

Av credule - 22 mars 2008 13:08

Hemkom igår kväll till tända ljus, öppna armar och underbar kräftsoppa. Hur är det möjligt? Jag frågar mig gång på gång...

I morse var de varma armarna kvar, lindade runt min kropp ett ögonblick innan det var dags för undertecknad att rusa på jobb. Vi kommer inte att fira påsk ihop. Men det känns helt okej. Vi hade en skön men kort kväll i går...Jag minns inte om vi firade ihop förra året...


Nu skriva miljoners artiklar...

Av credule - 21 mars 2008 20:43

Två kukar går på bio. Då säger den ena till den andre: "Hoppas inte det porrfilm för då får vi stå upp hela föreställningen".


Tog du en dusch imorse?
- Nej vadå då, fattas det en eller?


En tjej går in i en matbutik. Hon köper: Ett äpple, en banan, en persika, en kringla, en liter mjölk, en burk sylt, en tandborste och en tub tandkräm.Mannen i kassan kikar på henne, och med ett stort leende frågar han:

- Du är singel va??

Tjejen ler snällt tillbaka och svarar:

- Ja, hur kunde du gissa det??

Han svarar:

- För att du är skitful!!

Av credule - 21 mars 2008 16:04

...men jag är dummare. Alla kategorier. Att jag bara orkar tjafsa så förbannat - om allt  - hela tiden. Jag är ett tvättäkta retard.

Nu ska jag skriva en artikel om något helt annat. Tur man har jobbet som håller hjärnan i schakt...

Av credule - 20 mars 2008 10:11

Förutom ett högljutt "Håll käften" från sonens ljuva trut i morse så är jag ledig i dag. Ledig från jobb, lägenhet och pubertet. Ska i väg till A och bara vara några timmar...

Nu sitter jag dock och angstar över om i fall jag ska till Harmoni och vibtrationsträna eller ej.  Klart jag borde men jag vaknade så sent och vem orkar stressa...hmm...får se...(allt medan intresseklubben frenetiskt antecknar).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards