Alla inlägg under januari 2008

Av credule - 24 januari 2008 10:59

I går blev så äntligen mitt Herreyspussel lagt. 200 bitar av ofantlig spänning. Skulle vi i hop det? Tänk om det skulle fattas en bit? Vi kunde alla dra en lättnadens suck. Pusslet var komplett - liksom jag kände mig efteråt.

I dag var mitt kök i tidningen samt min krönika om - ja, just - mitt kök. Känns lite lustigt med tanke på att det dessutom var totalutlägg, vilket innebär att väldigt många läser tidningen i dag. Hahaha...dessutom får de nöjet att beskåda min nya bildbyline där det ser ut som att jag har en hjälm på huvudet.


Kärlek till hud har återuppstått och jag längtar efter ytterligare en dos!

Av credule - 23 januari 2008 08:25

Sonen ligger som ett kolli i tv-soffan. Han har redan missat första bussen till skolan och nu missar han även nästa. Sömndrucket fräser han okvädesord när jag försöker få liv i honom. På detta är jag så j-vla trött och snart ringer skolan och undrar var han är någonstans.

Av credule - 22 januari 2008 20:46

I dag har jag nästan uteslutande varit på väg någonstans utan att komma dit. Det enda åtagande jag lyckades fullfölja var inköpet av handkontroll till H:s barn. Fast då gick jag å andra sidan till fel affär först. Trots att de inte visst vad jag pratade om insisterade jag på att kontrollen fanns hos dem . För det hade jag minsann sett på nätet.

Pinsamheter behöver dränkas i smulor från chips. Och nu är jag mätt och flötig runt mun.

Tillbringar kvällen med att kolla i kapp lite Family Guy...galet roligt. Skulle gärna vara en fluga på väggen under de manusmötena... 

I rummet intill tränar sonen skateboard på en madrass - för att dämpa oljudet. Misslyckad taktik men extremt hänsynsfullt...

Av credule - 22 januari 2008 00:30

Natt, och kärleksarmar är inte här för att rulla mig intill varm bröstkorg. Saknar.

Av credule - 21 januari 2008 22:37

Jag är inte sentimental men när jag än en gång fick liv i den gamla kameran, som jag sedan länge trodde var död, var jag ju tvungen att ta några bilder. Om motiven tvistar de som pallar.

Själv irriterar jag mig på att mina ordkunskaper inte räcker hela vägen i Betapet.


Av credule - 21 januari 2008 11:59

I dag klev jag upp innan tuppen. Taggad till tusen för att ge mig ut på fotoexkursion...Då kom regnet. Och oviljan. Nu ser jag på "The Matrix" istället. Och mår bra.

Av credule - 20 januari 2008 13:05

Sonen har börjat träna på gym. Han gick nyss ut genom dörren med träningskläderna på. Kvar sitter jag med dåligt samvete och fettvalkar.

Men jag ska ge mig ut på promenad...snart...

Av credule - 20 januari 2008 12:42

Satt och läste lite gamla blogginlägg. Slogs då av känslan hur mycket mer tillfreds jag var med tillvaron för drygt ett år sedan. Efter en mindre analys har jag kommit fram till två saker.

1) Det gågna året har varit tufft, på flera sätt, inte konstigt att man tappat lite kraft. Trots all härlig uppbackning av närstående.

2) Jag startade bloggen i mars. Mars = vår. Vår = sol. Sol = värme. Klart jag mådde bra då. Mina batterier drivs ju av solceller.

Summa summarum. Ett nytt år har inletts. Solen är på ingång. Jag har träffat mitt hjärtas klitoris. Och över alltsammans dansar en ensam stråke genom ett rosa skimmer.

Fade out...aaand cut!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards