Alla inlägg under juli 2007

Av credule - 7 juli 2007 20:22

"...visst kan kungafamiljen vara underhållande, som när de gör julkorv i tv och lilla Victoria vrålar "Mer kött, pappa!" till kungen, som står och vevar fram långa bleka saker. Victoria sladdrar med skinnet så att Silvia tvingas visa hur man trär på. Det är så oförglömligt kinky alltihop - kungen inser det själv men kan inget annat göra än att besvärad veva vidare allt medan kamerorna går."
Åsa Linderborg


"Jag sa till henne, att jag tvättar en gång i veckan och hon svarade att hon tyckte, att det var bra gjort."
Mansor Sheikan, Rinkeby, om drottning Silvias besök i Rinkeby 16 november 1999.


"De är kompisar."
UD:s protokollchef Catherine von Heidenstam förklarar varför kungen så gärna vill besöka Bruneis diktator, sultan Hassanal Bolkiah. G-P den 1 februari 2004.


"Åt helvete med kungahuset!"
Annette Kullenberg i radioprogrammet Rix Morronzoo, 23 mars 2002.

Av credule - 7 juli 2007 09:22

...går allt lite snabbare igen. Tänk vad vad två armar och en len röst kan göra med ett emo-hjärta. Tremånadersmuren är nedmonterad och bortforslad. Det mesta av betongen har smälts ner till bränsle åt mitt vildhallon och de sista flagorna bearbetas hårt över vår gemensamma lägereld. Jag tycker om, tänker om och vänder om. Stupet är inte längre hisnande och mina knän har gett vika för höjdrädslan och jag befinner mig återigen mitt i hoppet!

Av credule - 6 juli 2007 20:10

I dag har jag varit på Övralid och bevittnat utdelningen av Övralidspriset. Pristagare var en av mina favoritförfattare PC Jersild och jag blev lite spak i benen när vi skakade hand och jag fick låna hans enda exemplar av högtidstalet för att plocka citat till tidningen. Inte lätt att möta idoler/förebilder och agera sin yrkesroll alla gånger. Men jag tror inte att min utsida avslöjade vad min insida kände...

Av credule - 6 juli 2007 12:41

Nu blev det precis så komplicerat och besvärligt som det inte skulle bli - saknar 90-sängens sorglösa tillvaro.

Av credule - 5 juli 2007 18:57

...mitt allra lenaste leende i din riktning under lång tid nu. Mina kinder börjar krampa lite och händerna som upptäcker har vissnat en aning. Allt detta sker, samtidigt som hjärtat studsar vid blotta åsynen av dig och mitt vildhallon fylls med sötma av din hud, din doft och dina konturer.

Jag har blivit lurad på något sätt. Det ska inte vara så här. Inte fortfarande...Så dra den sista kaninen ur hatten och avslöja dig så min verklighet kan återgå till cynism och torra konstateranden över hur j-vla svårt vi människor har för att mötas och på riktigt se varandra.

Av credule - 4 juli 2007 17:08

Sitter på jobbet och knarkar knäckebröd. Runda grovråg knäckebröd har blivit mitt gift...det är till och med så illa att jag ibland kan få fysisk abstinens efter dessa knarkkakor.

Näe, jag är inte med barn...måste vara något i mjölet...

Av credule - 2 juli 2007 21:40

Arbetsdagen lider mot sitt slut och det är snart dags att gå utanför dörrarna till redaktionen. In i famnen på min A - som jag av någon knepig anledning saknar hur mycket som helst just nu, fast det bara är några timmar sen vi sågs. Är tokigt förälskad i denna varelse!!!

Och känslan blir bara starkare!


Det börjar verka kärlek banne mig...

Av credule - 2 juli 2007 21:01

  ...har haft en kanonfin semestervecka med både fest och stiljtje. Trots att bara 9 dagar förflutit har jag hunnit med midsommar i Hjo, snurra in mig i tvättställning i Mullsjö, campa i Gränna, anlägga liten loppis, belägra öde, underbar ö och festa dåligt på 60-års kalas...samt fått påsar under ögonen...Alltså en bra vecka...
Har dessutom lyckats mynta en rad nya idiotiska fraser tillsammans med mästaren A...som under veckan har släpats runt och visats upp för mina nära. Betyg - väl godkänt...vilket inte är viktigt men roligt. Brukar vara kass på väl godkänt-fronten, om man säger...

Idag sitter jag på jobbet igen och undrar varför batterierna laddas ur så fort...ögonen är grusiga, telefonrösten släpig och tangentbordet fyllt av menlösa formuleringar...men, men...som vi säger: What about the boat?! Det blir säkert fart på skribentcellerna igen vad det lider...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards