Alla inlägg under mars 2007

Av credule - 13 mars 2007 00:59

I natt tar jag med mig känslan av att allt ändå är ungefär så bra som det borde vara - förutom "a little bit more tenderness, please".God natt medborgare!

Av credule - 12 mars 2007 22:31

Idag ställde jag mig vid genomfartsleden med tummen i vädret. Ganska snart stannade en tyskregistrerad lastbil på väg mot hemlandet via Danmark. Jag hoppade in. På fickan resten av lönen, 10 000 spänn. I väskan tandborsten och försvarets hudsalva. Eberhard, chauffören, snackade lika dålig engelska som jag tyska men med gester och en galen språkmix pratade vi oss genom Östergötland, Västra Götaland, Halland och Skåne. Efter Öresundsbron hoppade jag av......och klev in i min lägenhet. Trött efter en vansinnig dag på jobbet och en ännu galnare dag rent mentalt.Våren sliter i mig - som alltid.Förvandlingen börjar så sakteliga ske och snart kommer min rastlösa själ har klättrat alla väggar i den här lägenhet, sprungit varenda gata i den här stan för att slutligen hoppa ut för nu-jävlar-måste-det-hända-saker-stupet!And I can´t wait to see were this godforsaken soul will lead me this time!

Av credule - 12 mars 2007 12:06

Har stirrat in i solen så länge nu att mina ögon värker. Min näthinna är helt uppfylld av dess underbara existens. På balkongen står solstolen uppfälld, längs min kropp rinner de sista resterna av vinterns isar och jag klickar högljutt med vårens och ljusets intågande.Det är underbart hur inställningen till en dag så snabbt kan ändra karaktär.

Av credule - 12 mars 2007 10:27

Slår motvilligt upp de blå, sätter ner fötterna på det hånfullt kalla golvet och skriker efter frukost. Ingen respons - frukost blir kaffe.Trött och eländig denna morgon, känns som en bakfyllesöndag på en måndag utan framfylla.Kvinnor och män är inte jämställda på arbetsmarknaden är morgonens huvudnyhet i tidningen...förvånad, någon? Enligt Ingela Lindefeldt på Nyföretagarcentrum i Motala går vi dock en ljusare framtid till mötes. Fler kvinnor kommer att starta företag...inom hushållsnära tjänster, besöksnäringen och vårdsektorn. En kvinna är en kvinna är en kvinna. Tre och en halv timme till jobb, jag hinner krypa ner ett par minuter till.Jämställt företagande - om bara 80 år

Av credule - 11 mars 2007 22:48

Så blev det då en nyhet, det som vi alla redan borde känna till...Vi i västvärlden lever över våra tillgångar.Drömmen om lycka, jakten efter detta (genom ägodelar) ouppnåeliga tillstånd driver oss till överkonsumtion. Har du inte pengar till den nya flashiga mobilen? Ingen fara...låna, låna, låna...till hög ränta, betala "bara" 299 kronor i månaden i resten av ditt liv så har du alltid en toppmodern lur. Och inte nog med det, släng in ytterligare 699 kronor så har du en mastodont tv, ytterligare 1 999 kronor så har du den nya, feta bilen, som skulle göra grannen grön i ansiktet av avund...Allt kan köpas för lånade pengar...allt utom just lycka. Men, hey...när man tänker efter...vem f-n behöver egentligen lycka när man kan zippa mellan 300 kanaler för bara 199 kronor i månaden eller surfa på värstingdatorn som inte kommer att ha kostat mer än dryga 19 000 spänn när det är dags att byta ut aset för att den blivit omodern?...En udda, konstig och kanske helt sjuk tanke slog mig...tänk om det är så att vi INTE måste ha alla de här prylarna...att mobilen, tv:n eller till och med den gamla bilen faktiskt fungerar alldeles utmärkt...även om det inte står 2007 på den?...hmm...tokigt, jag vet. För hur skulle det påverka vår ekonomi, i ett globalt (västerländskt perspektiv) om vi plötsligt slutade shoppa alla de där meningslösa ( jag menar livsviktiga) prylarna? Tänk på alla stackars chefer, som redan idag har så dåligt betalt att de ständigt måste höja sina löner med ett par hundra procent åt gången...en helt ny underklass skulle ju växa fram. En underklass bestående av vita män som inte längre skulle ha råd att upprätthålla sina glassiga liv, utan som istället skulle tvingas att leva bara "aningens" bättre än oss vanliga dödliga...Men...om detta hemska skulle ske kan de ju alltid spara in en slant på den subventionerade städhjälpen och barnvakten...(Tack för den Reinfeldt & co)Inatt tar jag med mig helgens goa möte, en något naggad tilltro till mänskligheten och ett par kapital ur boken "Så lever Kuba".God natt medborgare!

Av credule - 11 mars 2007 19:17

Tomat börjar på tliksom tom, trött, tillbaka och tillfreds."Soon I discovered that this rock thing was trueJerry lee lewis was the devilJesus was an architect previous to his career as a prophetAll of a sudden, I found myself in love with the worldSo there was only one thing that I could doWas ding a ding dang my dang a long ling long"/Ministry - Jesus built my Hotrod

Av credule - 10 mars 2007 08:08

Glasögon, glasögon, mitt konungarike för ett par glasögon!!!De ligger inte på nattduksbordet, handfatet, köksbordet, soffan, mikron, tv:n, bokhyllan, fönstret eller i sängen.Inte heller hänger de från en gren i trädet utanför mitt fönster, eller i näbben på den fågel som nyss passerade min balkong.Men...de kan ligga under mattan, i ugnen, inkilade bakom elementet eller sitta på min näsrot!!!Peace out!

Av credule - 9 mars 2007 20:53

Kvar i diskvattnet simmar matrester och brända skedarböjda till oigenkännlighetTvå rum, ingen utgångbara väggEgen injicerad sjukdom vilar mellan lakan som önskar befrias från synvillor och diarréTvättstuga tre trappor nermaskiner som hotar äta upp fläckarna som bevisar att liv fanns innan utgången försvann

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards