Alla inlägg den 8 mars 2007

Av credule - 8 mars 2007 21:22

Allt är vackert, som jag, som du och avståndet var mindre än jag någonsin kunnat ana. Du smög in i min port men jag såg dig inte förrän du ringde på min dörr, klev in i mina rum och penetrerade min sinnesvärld. Hur har du kunnat gå mig förbi? Nu låser jag dörren och håller dig kvar hos mig...

Av credule - 8 mars 2007 16:20

De vill ha kvar mig på tidningen!!! Nästa vecka ska jag gå bredvid och få möjligheten att friska upp mina redigeringskunskaper, så jag kan hoppa in där också...och allt bara flyter på...så j-vla gött!!!*Dansar runt runt*

Av credule - 8 mars 2007 15:33

Idag är det Internationella kvinnodagen och jag vet inte hur många gånger jag har hört folk (läs män)gnälla över denna dag:- Ska det finnas en kvinnodag så ska vi minsann ha en internationell mansdag.Ja, men skaffa er en då, om det känns viktigt för er kamp...om ni vill belysa era svårigheter...vad hindrar er? Det finns ju kanelbullens dag, tulpanens, grannens, dansbandens...listan kan göras lång...Under tiden kan ni ju fundera kring det faktum att det inte är mer än 25 år sedan det blev förbjudet att misshandla kvinnor på enskild plats, alltså i hemmet (där ingen behövde se eländet)...förutom möjligtvis barnen.Det är inte heller mer än 10 år sedan det blev förbjudet att könsstympa kvinnor...Och då är detta i Sverige. I många andra länder negligeras kvinnans rättigheter fullständigt, med västvärldens goda samvete...Med detta i åtanke tycker jag att Internationella kvinnodagen hädanefter borde få vara fredad från idiotiska kommentar om dess nödvändighet.Var en riktig man istället och bekämpa kvinnoförtrycket, så kanske vi inte behöver uppta en av årets 365 dagar för att belysa det faktum att kvinnor världen över fortfarande räknas som andra klassens medborgare...För att uppröra ytterligare vill jag bara påminna om den 11 mars och Internationella vaginadagen - en feministisk dag som är en reaktion mot våld riktat mot kvinnor.Snacka om att vi tar upp alldeles för mycket plats!Lite kvinnohistorik att förvånas över

Av credule - 8 mars 2007 00:06

En röstvände influensadödentill ett övergående tillståndGod natt medborgare!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards