Alla inlägg den 21 mars 2007

Av credule - 21 mars 2007 21:46

Mitt oranga kuvert skvallrar om ett långt arbetsliv!I övrigt en dag där följande konstateranden gjorts:1. Skaffa inte barn för sällskapet - de blir tonåringar och du hamnar längst ner på inne-listan.2. Gå inte på folks bild av dig - gå inte heller på den bild du skapat av dig själv.3. Jag är extremt besvärlig och ombytlig. Följer minsta känslomässiga nyck eller avsaknad av den samma.4. Jag är en sjuhelvetes redigerare tillika journalist. För detta borde jag stå lite rakare i ryggen5. Gör fler oväntade saker, det brukar alltid bli bra.6. Du är inte snyggare i håret än du gör dig. Deal with the lack of interest och skratta med spegelbilden i stället för åt den.Bubblare: Jag tycker nog om vin - lite för mycket!

Av credule - 21 mars 2007 20:36

Köpte en mycket bra bok igår från 1949 med den inte alltför politiskt korrekta titeln "Mörk sång - Amerikanska negerdikter". Titeln till trots så är orden som ryms på sidorna exceptionellt vackra och knytnävslag-i-magen-starka. Sida efter sida med poetiska skildringar sprugna ur slaveriet i den amerikanska södern:"Negern talar om floder:Jag har känt floder,jag har upplevt floder gamla som världen själv och äldreän mänskoblodets ström i mänskoådror.Min själ har djupnat som floder.Jag har badat i Eufrat när gryningen var ny.Jag reste mig en hydda vid Kongo och Kongo mumlademig till sömns.Jag såg ut över Nilen och staplade pyramider högt överdess vatten.Jag hörde Mississippi sjunga när Abe Lincoln for ner tillNew Orleans, och har sett dess dyiga bringa förgylldav solnedgång.Jag har känt floder:urgamla skymningsfloder.Min själ har djupnat som floder."

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards