Alla inlägg under mars 2007

Av credule - 19 mars 2007 23:13

Hårramsan"Hår under armarna.Hår på benen.Hår på muttan.På muttan har jag hår,mycket, mycket hår!"/Radical CheerleadersI kvällens avsnitt av Kobra avhandlades ett av mina favorit diskussionsämnen. Hår. Och då särskilt det håret som inte växer på huvudet......det är för mig ett mysterium att folk kan känna sig hotade och äcklade av en liten hårtuss under armen på en kvinna. Hur man frivilligt kan utsätta sig för bikinvaxningar och dylikt. För vad? För vem? Det är både smärtsamt och fult! klåda Små röda prickar och knottrig hud. Skulle det vara mer attraktivt än några "missplacerade" hårstrån? Nu när också männens kroppor börjar bli mer exponerade och sexualiserade så rakar även de bröst, armhålor osv...En riktig karl är len. Liksom en riktig kvinna ska vara det. Ja, just och barn, barn är ju också jävligt lena. *suck*...snacka om en utveckling som går åt helt fel håll...Shave off the Bush...men låt fittbusken vila ifred!!!

Av credule - 19 mars 2007 19:53

Tänk om mitt hjärta ägde bara en bråkdel av all de energi min fitta besitter

Av credule - 19 mars 2007 13:49

Det som skyddar mitt hjärta kommer slutligen också att döda det

Av credule - 18 mars 2007 22:51

I natt tar jag med mig min stundande Pragresa, ett par kramsjuka armar och två erövrade ukulele ackord...God natt medborgare!

Av credule - 18 mars 2007 20:14

Plötsligt befinner jag mig i en gammal lada några mil utanför Ödeshög. Doften får mig att minnas ungdomens taffliga försök till hångel på höskullen. Dessa möten slutade alltid i klåda och byxor fulla av torkat, sticksigt gräs. Jonas hette killen, han bodde vid vår sommarstuga. Jag minns inte hur han såg ut men jag kommer ihåg hans lillasyster. Ett litet äckligt, skrikigt barn som hela tiden skulle springa runt benen på storebrorsan. Klart jag hatade henne!"I just dropped in to see what condition my condition was in"På en loppis längs vägen inhandlas Kenny Rogers och Elton John samt en anskrämligt kitschig brevhållare från Jerusalem. I baksätet av den alltför varma bilen önskar jag fortfarande att handen ville söka sig uppför mitt ben. Mellan bildrutorna på min dåligt filmade fantasi snackar vi om döda kändisar, söndagsteve, vilka vägar vi åkt tidigare och jag försvarar högljutt Kenny Rogers musik. Tvingar in min sång i framsätets öron när "My condition" spelas för andra gången i rad..."I just dropped in to see what condition my condition was in" Idag har jag rest genom söndagsångesten med en första klass-biljett. Livet är precis så molnigt, soligt och oantastligt som det ska vara.

Av credule - 18 mars 2007 09:41

Utan könvaknade jag imorse med handen mellan benen

Av credule - 18 mars 2007 01:20

...och kvällens sista tolva går till...*trumvirvel*...Queer Duck - The Movie. Queer Duck och hans vänner Bi-Polar Bear, Openly Gator och Oscar Wildcat har dansat och sjungit sig rakt in i mitt hjärta ikväll...roligt som f-n...en skönt urflippad tecknad rulle som jag med lätthet kan rekommendera...till den som har humor, vill säga...I natt tar jag med mig ackord-rabblande, en gnutta av miss melankoli, en dokumentär om Lou Reed och en obekväm, skavande känsla inför den nu pågående hetsjakten av kommunister i Polen. Känns som att världen upplevt detta korståg tidigare va?God natt medborgare!

Av credule - 17 mars 2007 16:43

En promenad och ett solhångel senare så är man tillbaka på banan igen.Med kameran i högsta hugg har jag inventerat små udda avkrokar, dungar, järnvägsspår, buskar och vatten.Motala bar sin vackraste skrud idag och snart kommer även jag att smälta in i den.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards