Alla inlägg under april 2008

Av credule - 22 april 2008 07:47

Jag spricker snart av ilska och frustration!!!!!! Sonen ligger i sängen trots att skolan börjar om tio minuter. I går var han inte där alls. Vad f-n göra???!!!

Av credule - 22 april 2008 07:42

Folk har för mycket pengar när de är beredda att betala hutlösa priser för kass musik!

Den här länken är ett bevis på att det inte finns något hopp för mänskligheten. Vi kommer att dö ut. Hilfe!

Av credule - 21 april 2008 20:56

Jag blir så förbannad!!! I dag när jag var på badhuset hade en lågstadieklass simlektion intill banan för motionssimmare. Hälften av flickorna i klassen hade klätts i bikini! VARFÖR??!! Barnkroppar ska inte kläs i sådan mundering. Hur tänker föräldrarna?! Varför ska små flickor skyla sina bröst i bikinitoppar? Vad sänder det för budskap? Jo, att bröst är sex och inte ska visas. Oavsett om du är 7 år eller 25. Fy f-n. Vidrigt, tycker jag. Oj, vad jag eldar igång...


I dag sa A till mig att jag har en puckel på ryggen. Det låter inte särskilt snyggt. 

Av credule - 18 april 2008 19:00

Mamma till son som busade med klädskåpen i badhusets omklädningsrum: "Jag låser in dig och sen går vi och äter."  Dessa saker vi säger till våra barn i ren frustration. Usch, så hemska de låter från åhörarbänk.


Nu är jag ledig ända till onsdageftermiddag. Fyra och en halv dag. Gott! Synd bara att plånboken är mer än tom - igen. I kväll åker jag till A och lugnet. I morgon blir det fortsatt mek med projekten där ute. Tvättstugan framkommer sakta men ganska säkert...


Av credule - 17 april 2008 15:02

I dag går det långsamt. Riiiktigt långsamt. Två timmar kvar till dags ände - workwise i alla fall. Sen bär det av till Linköping och Skylten. Där ska Pascal beskådas. En grupp jag inte är särdeles bekant med. Spännande...



Av credule - 16 april 2008 10:25

Mannen på stranden är mitt år och mina skiftningar. Mina årstider.

Han är vårsolens första värmande strålar, sommarens ljumma vatten. Han är trädens röda färg på hösten och snöns knastrande ljud under fotsulan på vintern.


I dag spritter det alldeles galet inuti. Solen utanför fönstret känns blek i jämförelse... Jädrans va gött det är att leva somliga dagar - skoltrött, grinig son till trots!

Av credule - 15 april 2008 20:23

Det finns vissa saker man f-n inte borde bry sig om men ändå gör. Disken är en sån sak. Den rena, ovikta tvätten en annan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards