Alla inlägg den 6 april 2008

Av credule - 6 april 2008 10:22

Lustigt att skriva om våren när regnet sakta ramlar ur grådiset utanför fönstret. Och trots att det var vår i går har jag svårt att minnas.

I övrigt en fröjdefull morgon. Lite stela leder precis vid uppvaknandet men några koppar varmt java senare så börjar de mjukas upp. Dagen i dag äger jag. Tiden är min att förvalta relativt fritt. Inväntar samtal från mor vilket torde leda till ett besök på samlarmässan i Folkets park. Senare under dagen droppar förmodligen moster M in...men man vet aldrig så noga med släkten. Kan lika gärna ställa in. Vore dock kul att ses en sväng. (En av mina journalistlärare kritiserade ofta texter som innehöll ordet dock. Det används inte i talspråk, var hans motivation. Hur fel han hade. Både jag och flera kollegor samt bekanta använder ordet när vi talspråkar.)


Tanke som studsar runt och som slutligen kan leda till förändring, eller nåt annat kreativt och vuxet: Jag delar gärna med mig av de aktiviteter som tar plats i mitt liv. Ändå ingår inte jag någonstans. Är det för att jag väljer att inte delta eller är det för att jag inte bjuds in?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards