Alla inlägg den 11 april 2008

Av credule - 11 april 2008 22:33

Jag behövde tillbringa den här kvällen sittandes stilla stirrandes på surrande skärm. Nu är jag precis så trött i ögonen som jag varit i huvudet i flera dagar. Skönt!

Sängen är kall. Kärleksarmar sover hos sig i natt. Det gör jag med. I morgon.


Var hos min bror förut och kollade in han och fruns nyinköpta radhus. Det var rarare än väntat med stor potential -  men fortfarande är det ett radhus. Med grannar. Och insyn.


Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa lite ur "Svensk Maffia". En oerhört spännande och skrämmande skildring av den organiserade brottsligheten. Borde varit urläst för länge sedan men mina ögon går nästan alltid i kors vid läggdags. Som nu.


Godnatt medborgare! 


Av credule - 11 april 2008 13:09

Det var på landsbygden på en bank.

Några maskerade män rusar in och skriker - "lägg er ner, detta är ett rån".
Alla slänger sig på golvet utom Axel som står där rakryggad.
Mannen skriker på nytt:
- "Lägg dig ner".
- "Nej, jag är specialagent".
Då höjer dom rösten ytterligare och skriker:
- "Lägger du dig inte ner skjuter vi skallen av dig".
- "Det gör ni inte", säger Axel, "för jag är specialagent".

Rånarna blir nu tveksamma och finner det lämpligast att lämna banken.
När dom gått ut och stängt dörren hörs en förskrämd röst från en av damerna som just rest sig upp.

"Axel - det heter inte specialagent - det heter Senildement".

Av credule - 11 april 2008 08:47

Vad är det som är stort, bubbligt, äckligt och håller på att ta över bloggägarens högra ansiktshalva?


Rätt svar: Munsåret from hell. Inga preparat hjälper. Den här svulsten hade bestämt sig för att poppa fram och ta över min själ. Tur att det är helg - och redigering nästa vecka. Eventuella intervjuer i dag hoppas jag sker via telefon. Så den inte sprider sig likt Alien...


Tur att det finns galet snygga muffins till morgonfikat! Att titta på alltså!!! Hallå?! Vad f-n tror du?! Kolla tidigare inlägg. Verkar inte jag seriös eller?! Skärpning!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards