Alla inlägg den 5 april 2008

Av credule - 5 april 2008 18:21

Stannade upp några minuter förut och beskådade kommersen runt omkring mig på stadens köpcentrum. Vi rusar mot kollaps - helt utan betänkligheter. Mobiltelefoner, glutamat, McDonalds, Coca Cola, bilar, varuhus, elledningar, kundvagnar, stress, stress, stress och skrikiga understimulerade barn med sockerpsykoser...vi lever i en artificiell värld som faktiskt är väldigt obehaglig när man ställer sig vid sidan av och synar den. Bäst att sluta grubbla och kliva tillbaka in i ledet igen.

Kanske köpa lite billigt malt djur på Ica? Gamla, goa, trygga Ica...




Av credule - 5 april 2008 15:57

I natt dog Boomer - och min önskan att dricka alkohol.

Var ute på after work med kollegor från stadens två tidningar. Det var trevligt. Precis som tidigare avslutades kvällen på Shippers Inn och precis som då undveks ögonkontakt med överförfriskade panikraggare. Det är ett sällsamt välbesökt hak med tydlig inriktning, om man säger så...


I dag har jag, A och arbetskamrat M varit på loppistur. Hittade miljarders prylar jag ville ha. Blev tre. En tandborstmugg, en vas och en cykel.


Just nu: kärlek eller fyttifaaaaaaaaaan som Ellings polare Kjell-Bjarne skulle ha uttryckt sig. Är så j-vla glad åt pojken som ramlade in i mitt liv för strax över ett år sedan. Och fast jag försökt putta ut honom flera gånger står han kvar. Lucky me!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards