Alla inlägg under maj 2008

Av credule - 14 maj 2008 22:40

Jag har sååå ont i näsan men kan ändå inte låta bli att vara där och trycka fram näsblod...gosch vad sjuk jag är. Sprang nyss in i en bänk här på jobbet - lårkaka att vänta.


Nu dags att (suck) hem till galningarna uppe i backen. Kanske avsluta kvällen med högläsning ur "Liftarens guide till Galaxen" för kärleksarmar. En trivsam sysselsättning som kanske kan bli tradition...

Av credule - 14 maj 2008 11:21

Efter några veckors "intensiv" träning är det då dags att iträda min nya arbetsroll som kvällsansvarig. Inte riktigt hundra säker på vad denna roll innebär exakt, förutom merarbete, men det kanske står klart inom en snar framtid.

I övrigt är jag trött. 

Av credule - 13 maj 2008 21:27

Precis hemkommen från min första speedwaymatch där hemmalaget Piraterna förlorade. Men det var en jämn kamp och betydligt mer spännande än jag trott. Och smutsigare. Man vart nästan lika sandig som efter en ökenstorm i Sahara (jag skrev nästan). Blir nog fler matcher i sommar.


Nu ska jag ge mig av och möta upp A som kommer med bussen. Har jag tur får blir det vuxenkram...



Av credule - 13 maj 2008 15:51

Asså - jag blir seriöst depp. Denna röda stuga, detta underbart galna konstverk "Får jag lov" av Peter Johansson förgyllde verkligen Lilla hamnpiren.

Jag gjorde ett jobb på konstverket när det var ute på turné längs Göta kanal och det var mycket underhållande att se folks reaktioner. Hoppas det byggs upp igen...


Relaterade artiklar:

Konstverk brann ner:

Konstnär: "Jag vill absolut bygga upp stugan igen":

Av credule - 13 maj 2008 12:53

Har lite söndagsångest på en tisdag. Detta torde bero på att jag just nu upplever de sista skälvande timmarna av en fem dagar lång ledighet. Jag har verkligen världens bästa jobb. Får syssla med jag drömt om sedan barnsben och har utbildat mig för...MEN...det är alltid gött att vara ledig. Just nu har jag dock fastnat i obeslutsamhetens träsk. Ska jag gå och simma i dag som kompensation för att jag missade gårdagens tur eller ska jag städa min lägenhet så slipper jag angsta över det...hmmm...alla dessa tuffa i-landsproblem man ständigt ställs inför. Äh, jag går och simmar. Kom ju i ett par brallor i helgen som jag varit för tjock för under en låååång tid...



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards