Alla inlägg den 23 maj 2008

Av credule - 23 maj 2008 21:09

...den här charaden börjar trötta ut mig...

Av credule - 23 maj 2008 10:19

Satt precis och lästa dagens Corren över en kopp kaffe. De hade gjort ett eminent undersökande arbete gällande män som raggar på internet, så kallad grooming. Genom att utgöra sig för att vara en 14-årig flicka blev de på bara några minuter kontaktade av 31 vuxna män. 31 så kallat vuxna människor. Bland dessa flera familjefäder. Va?! Vuxna människor. VUXNA!!! Som i "vi som ska ta hand om och se efter våra barn". Stötta dem och ge dem en trygg grund att stå på. Inte vuxna som i "vi som ska knulla våra barn och förstöra för dem för all framtid". VARFÖR!!!??? Varför gör män så här?! Och varför är det så få män som vrider sig i plågor över att det pågår? Fan, det är ju erat kön som fuckar upp så jävla mycket. Skäms ni inte för det? Finns det inga vettiga män som vill ställa sig upp och visa att ni inte är en homogen klump idioter?!

Nu var jag orättvis. Jag vet att ni finns - och jag vet att somliga av er skriker högt. Men ni är för få. Allt för ofta är det kvinnor som för diskussionerna, som tar kampen och som plockar i spillrorna efter mäns övergrepp.

Två reportrar på vår redaktion gjorde samma jobb för cirka ett år sedan. Pang! Kontakt direkt med män som inget hellre ville än att förgipa sig på ett barn. Då stod jag med och bevittnade chatten. Trodde inte mina ögon. Fylld av äckel gick jag hem och gjorde ett test. 13 år utgav jag mig för att vara. Jag fullkomligt överöstes av svar. Klarade inte behålla lugnet eller maginnehållet så jag kräktes ur mig illamåendet över chatten och loggade ur.


Inte särskilt konstruktivt inlägg - jag vet. Men jag blir så satans förbannad, rädd och frustrerad!!!


En eloge till Corren för ett mycket bra reportage!!!

Artikeln:

Av credule - 23 maj 2008 09:23

I dag är det lön. Då är man glad - en stund. Sen sätter man sig och betalar räkningar. Då drar sig smilet ner mot fotknölarna igen. Men just nu känns det bra med pengar på banken...

Ska snart ner på stan och köpa kläder. Det brukar också vara en anledning till dåligt mående - i alla fall för min del. Nummer ett: jag gillar inte affärer. Nummer två: jag gillar inte folk inuti affärer. Nummer tre: jag gillar inte mig inuti i affärer. Och särskilt inte inuti en provhytt.

But I´ll be brave!!! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards