Alla inlägg under maj 2008

Av credule - 20 maj 2008 18:36

Att vara trött och blöda näsblod har blivit två stående inslag i mitt liv den senaste veckan. I tid och otid springer den läck den j-vla näsan. Det låter dock mer dramtiskt än vad det är...handlar om ett uselt sår som inte vill läka för att jag hela tiden är där och kliar eller stöter emot...


I dag har jag varit loppisreporter igen. Har blivit lite av min nisch på tidningen - något jag gläds åt då det är ett stort intresse. Hittade dessutom en fin pryl till A som jag inte kunde låta bli att köpa fast jag egentligen inte hade råd just nu. Men vad spelar det för roll i slutändan? Jag kan ju alltid leva av frukten från vår kärlek...


Nu ska jag lägga ner mig och glo klart på dokumentären "Michael Moore hates America". Helt klart en underhållande rulle...Han behöver ifrågasättas, ingen mår bra av att stå oemotsagd. Tyvärr verkar mannen ha blivit förblindad av sin egen förträfflighet - åtminstone om man ska tro den enade skaran av kritiker. Sanningen ligger väl, som vanligt, någonstans mittemellan.

Av credule - 20 maj 2008 11:50

Gammal- men f-n så kul!!!

Av credule - 19 maj 2008 10:17

Nu läggs gratistidningen Aftonbladet punkt SE ned med omedelbar verkan. Det är inte konstigt, alla dessa gratisblad kan ju knappast bära sig. Finns ju inte hur mycket annonsörer som helst - ens istorstan. Får se hur många som trillar ner i samma hål den närmsta framtiden.


Artikel:


Av credule - 19 maj 2008 10:05

I dag är första dagen som Vadstenareporter. Ska nog funka bra. Har jobb inbokade i eftermiddag så jag behöver inte klättra på några väggar eller försöka skaka fram jobb som inte finns. Har dessutom jobb på g...

Är dock galet trött. Slutade 23.30 igår och började 8.00 idag. Men det är en kort vecka eftersom jag ska vara ledig både torsdag och fredag...


Nu ska jag trycka i mig en macka. Magen vill det.

Av credule - 18 maj 2008 12:48

Ansluter till spelrummet...
» Servern svarar inte. Prova ett annat spelrum, om det inte fungerar kan det bero på att du sitter bakom en brandvägg. Se "Vanliga frågor" på hemsidan!
"

Av credule - 18 maj 2008 12:44

Jag har upptäckt hur j-vla smidigt det är med Yotube när man är helt tom inuti men ändå vill hålla bloggen uppdaterad...  Nu går det snart överstyr...Inte ett ord skrivet bara videos!!! Just you wait and see...


Men först äta. Sen jobba. Till 23.30 Bara en sån sak...på en söndag.


VW

Av credule - 17 maj 2008 20:50

I dag var det dags igen för Motala VW-entusiasters vårträff. Den andra i raden för mig. A:s bubbla strejkade (precis som förra året) så vi fick låna präst-Jonas folkabuss (precis som förra året). En eftermiddag har förflutit med korv, bullar, fina bilar och en galet svår tipspromenad med bil (alltså en tipsrullning) 6 mil runt Mjölby med omnejd. Jag fick 6 rätt av 13 - vilket gjorde mig till den näst sämsta människan i, om inte hela världen så åtminstone på träffen.

Kvällen har förflutit i trötthetens tecken med slummer framför tv. Nu huserar A i köket bakandes kladdkaka och fixandes piroger. Jag älskar den mannen för en massa saker. En av dem är hans skills i köksregionen...


Foto:

Bullens Varmkorv aka A

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards