Alla inlägg under augusti 2007

Av credule - 13 augusti 2007 19:27

 Skyltar mot sexköp


I framtiden blir det skyltar mot sexköp på de gator där det är vanligast med prostitution i Sverige, om Liberala kvinnor får bestämma.


Det är två olika skyltar som Liberala kvinnor, en grupp inom Folkpartiet, vill ska finnas på de gator i framför allt Stockholm, Göteborg och Malmö där det förekommer mycket prostitution.

Den ena skylten ska upplysa om att det i Sverige är förbjudet att köpa sex. Den andra ska informera om problemet med trafficking.

Det ska även stå ett telefonnummer på skyltarna så att personer lätt kan höra av sig när de ser misstänkt prostitution.

Om och när skyltarna kan bli verklighet på gatorna vet Liberala kvinnor inte.

– Det här är ju en kommunal fråga, så nu blir första steget att få kommunpolitiker runt om i Sverige att skriva motioner om det, säger Birgitta Ohlsson (fp), riksdagsledamot och ordförande i Liberala kvinnor.

Förutom skyltar finns andra sätt att motverka utbredningen av prostitution.

– Något som är jätteviktigt är att sätta upp övervakningskameror och belysa kvarter bättre, säger Birgitta Ohlsson.

Att bygga bort prostitution från ett visst område kan resultera i att den flyttar till ett annat.

Men Liberala kvinnor tror ändå att det är bra att på olika sätt störa den befintliga kriminella verksamheten kring prostitution.

– Det blir ju jobbigt att sätta upp ny verksamhet och göra den etablerad för vanligt folk, säger Birgitta Ohlsson.


Källa: TT


Vad f-n säger man? Hur j-vla naiva får människor (kvinnor) vara?

Jag blev bara trött när jag läste det här...*suck* Vart hittade de här "Liberala kvinnorna" varandra? På bakkurs för hemmafruar?!

Av credule - 13 augusti 2007 16:47

Helgen har varit upp och ner. På det inre planet...verkligen toppar och dalar...

Rent innehållsmässigt har den dock varit god rakt igenom.

Lördagens loppis på Himmelstalund gick över förväntan. Blev av med nästan all min skit och drog in några extra hundralappar till den ansträngda kassan. Ska ge mig av dit igen till helgen. Denna gången med mor.

Lördagsnatten bjöd på utebio i Medevi brunn. "Att angöra en brygga". Filt, A, goda mackor, mygg och svajjigt ljud gjorde det till en skön sensommaraktivitet.

Söndagen blev helgens slappdag, bortsett från att min "man" fick mig att plocka tummen ur röven och slipa mitt bord. Eller ja, min insats var väl extremt blygsam...A fixade dessutom sänglampan som legat i två veckor...Han är en händig man - fast dock inte på turné - än...


Nu är det jobb. Kvällspass - igen.

Och bergbaneturen går vidare. Som Balder fast utan den medryckande musiken.

Av credule - 10 augusti 2007 19:09

Om två timmar står MA Numminen på Bar Lokals scen och jag kommer inte att vara där. I stället sitter jag på jobbet, framför skärmen, med grus i ögonen och önskar att tiden kunde gå bara aningens fortare.

Dessutom står den förtappade hjälten, mannen med änglarösten - Shane MacGowan och The Pouges på scen i Göteborg ikväll.

Suck, vill se


I morgon ska jag gå upp 04.30, om solen skiner, för att åka till Norrköping och kränga gammal skit.

 En liten röst bakom min torra hornhinna önskar regn.

TYST!!!


Himmelstalund here we come!

Av credule - 10 augusti 2007 10:35

Jag måste ha en avmagnitiserande effekt...varje gång jag sätter mig vid min dator (särskilt om det är jobbrelaterat) så dör det aset!!!

Har fått skriva om min krönika tre gånger nu...också dog den igen...av någon suspekt j-vla anledning sparas inte allt mitt arbete heller... trots idogt tryckande på disketten.

Nu skiter jag i alltihop och går iväg och koffeinerar och nikotinerar ihjäl mig i stället.


Ciao!!! 

Av credule - 9 augusti 2007 17:25

Kom si komsi...efterlängtade ledighet. Bara tre arbetsdagar kvar...

Av credule - 8 augusti 2007 16:16

Grattis på 70-årsdagen Cornelis Vreeswijk!!!

Virilare än mången levande. Fortfarande en källa till inspiration, glädje och "spritt-i-hjärtat".

Har hört så sjukt många rövarhistorier från forna vänner till dig. Har bläddrat genom åtskilliga fotoalbum där du florerar på bild. Du var tydligen inte alltid så rar. Minns du Göran, även kallad Svamp-Göran, som du stängde in i en båt under ett amfetaminrus? Då, var han inte glad på dig. I dag har du gett honom något att berätta på fester i all framtid!

(Undrar om Svamp-Göran fortfarande lever förresten? Sist jag träffade honom hade det blivit lite för mycket alkohol och han satt i soffan i sitt hus och viftade med en pistol. Bara så där fick han för sig att skjuta ut mot lägdan utanför fönstret. Sen berättade han historier om och visade bilder på  dig och "Lasse, Lasse Liten.")


Oavsett, eller på grund av, dina levnadsvanor har du påverkat mig mer än någon annan artist. Närheten till den lilla människan i dina texter är svårslagen. Kanske beror det på att det bodde en inuti din stora kropp.


Skål ta mig fan!


Läsvärd krönika om Cornelis 70 år.


Av credule - 8 augusti 2007 14:10

Lite inspiration lyckades jag allt uppbringa innan jobbet. Hittade första jacket efter tio månader...Nu har jag aningen snabbare internet.

Bara en sån sak!

Av credule - 8 augusti 2007 12:34

Ibland funkar det bara inte...Ingenting inspirerar mig för tillfället. Motigt att kliva upp ur sängen på morgonen, den nyinköpta sänglampan ligger fortfarande på golvet i mitt sovrum, farmor och farfars gamla pendyl väntar fortfarande i sin påse på vardagsrumsgolvet, ännu en krönika som blir inte skriven och kroppens nervtrådar känns blasé.

Någon person, aningen klokare än jag skulle nog säga att det beror på att jag jobbat som en galning ett tag. Inte en helledig helg på flera veckor, inte en riktig semester på fem år...men sånt är livet för en vikarie. Inte mycket att grina över.


Den 17 augusti sätts min arbetsplats i arbetstidsblockad. Detta kommer förmodligen innebära lite mindre extra arbete...vilket kan vara behövligt ur mental synvinkel. Något sämre ur den rent ekonomiska...men...(klyscha-varning)...pengar är ju som bekant inte allt.


I övrigt faller det inga bomber utanför mitt fönster, det finns mat i kylen och jag behöver inte vara rädd för mannen i mitt liv. Alltså lider jag av I-landsproblem...vilket innebär att jag borde skämmas över mitt gnäll....Så - nu skäms jag faktiskt en aning. Det känns bra!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards