Alla inlägg under juni 2008

Av credule - 7 juni 2008 08:38

Uppe med tuppen. Redo att hångla upp den här dagen. Vill åt alla håll - men värmen får nog styra avståndet. Vatten är en nödvändighet - och kanske en butik eller två på vägen. 50 % på Lindex i Mantorp. Bra plats att utgå ifrån.


Av credule - 6 juni 2008 22:58

Ja, jag är uttråkad.

Okej, okej. Hej då.

Av credule - 6 juni 2008 22:31

Jag vill vara helt jävla oberörd hela tiden och full av fräna citat som folk skulle skriva ner på små gula lappar och så småningom bygga upp nya häftiga religioner kring.

Detta är allt jag vill - ändå händer det inte.

De enda lappar som skrivs är de jag glömmer bort att jag ska komma ihåg. Den enda gud som tillbes är den frånvarande och lusten att frånvara. Jag börjar tröttna på situationen men tänker ändå inte skriva en låt om eländet.

Just.

Av credule - 6 juni 2008 21:35

Var ute på Torpön i sjön Sommen i dag för att fira A:s pappa. En mycket angenäm plats, bortsett från alla cancerogena soldyrkare.

Vårt syfte med resan var att spisa grillplanka. Väl till bords dök världshistoriens osäkraste servitör upp vid vårt bord. Om jag förstått det hela rätt så finns det ingen utbildad serveringspersonal därute utan allt drivs av någon form av samfällighet. Men utbildad eller ej. Den här killen var bara så väck. Han tog upp drickabeställningarna två och två (kanske hade han inget papper att skriva upp beställningarna på och var rädd för att hinna glömma om han tog alla sju på en gång). Han glömde potatissalladen och kom ut med den när vi ätit färdigt osv...men...han försökte verkligen. Han visste inte nog hur väl han ville. "Kan ni ta kaffet vid bordet eller ska jag servera?", "Vill ni mer av någonting?", "Räcker allting?", "Smakar det bra?", "Kan jag göra nånting för er?",...osv...Han måste ha varit ute 14 ggr under måltiden - minst.

Sicken raring - mitt hjärta vart alldeles fyllt av moderskänslor för denna pöjk...


I dag doppade jag mig för första gången. Det var antingen d eller mentalsjukdom. Vattnet var ljuvligt. Kylan lade sig som balsam kring skallen...


Nu är A på BugRun för resten av helgen. Avskedet vart aningen stressat men so be it...Hoppas han har kul. Själv är jag uttråkad - redan. Har hyrt film "Charlie Wilson´s War"...verkar schysst... 


I morgon ska jag hitta på något. Lånat bil så det kan kanske bli ett miniatyräventyr...


Längtar hem till Skara litegrann...

Av credule - 6 juni 2008 09:49

Så har jag fått den och sett den. "The pied piper of Hutzovina", dokumentären där vi får följa Gogol Bordellos frontfigur, Eugene Hürtz, på en resa i den romska musiken. Och jag blev så besviken. En timmes material (bortsett från extramaterialet) hade regissören lyckats skramla ihop av en lång resa. Visst hon berättar om sina problem med förälskelse och en besvärlig frontfigur men ändå...en timme?!

Ja, ja...nu måste jag i stället äga dokumentären om bandet...

Av credule - 5 juni 2008 12:57

Vad säger jordbruksministern egentligen? Han verkar inte alldeles bekväm i den här rollen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards