Alla inlägg under juni 2008

Av credule - 9 juni 2008 10:21

Motala har fått sitt alldeles egna rundtåg. Hur fränt är det...?

Av credule - 8 juni 2008 22:28

...tack och adjö för i dag...

Lite ledig igen...tre härliga dagar ute på landet hos A...då ska jag näcka i trädgården - åtminstone ska jag tänka på det...


Godnatt medborgare!

Av credule - 8 juni 2008 10:11

Wakei, wakei...raise and shiiine. Dags att ge sig ner på stan bland alla cyklister och jobba några timmar med MiniVättern...


Hett! 

Av credule - 8 juni 2008 00:19

Okej - jag var inte riktigt klar då...Hittade nämligen en rätt så rolig länk som jag bara var tvungen att posta:

Sju oskyldiga gester som kan få dig dödad i andra länder.


Nu är det dags att lägga ner spelkontrollen och insupa lite kärleksdoft från tom säng. A sover i tält på Bug run och jag ska upp och jobba på MiniVättern i morgon. Saknar honom. Han har blivit en viktig ingrediens i min livssoppa. Utan hans krydda blir det smaklöst och trist...


I natt tar jag med mig hudhunger, korslagd blick och smaken av Bosses glass.

Godnatt medborgare!

Av credule - 7 juni 2008 23:13

När jag bildgogglar mitt namn så dyker både Natanael Karlsson och Emil Jensen upp. Bara en sån sak....

Av credule - 7 juni 2008 14:28

Recension publicerad i MT&VT den 7 juni 2008.


Alternativ rock
Madrugada
"Madrugada"
EMI
5 torn

Lovade mig själv att inte skriva något hyllningstal till Madrugada men jag måste. Den nya självbetitlade plattan, som mycket väl kan vara bandets sista, är ett mästerverk. Efter gitarristen Robert Burås hastiga bortgång förra året har bandets framtid varit osäker. Men nu är de här – och trots att Burås dog innan skivan var helt färdig är han i allra högsta grad närvarande. Bland annat sjunger han den avslutande låten ”Our Time Won´t Live That Long”.

”Madrugada”, som är bandets sjätte studioalbum, fullkomligt dryper av svärta, svårmod och nerv. Och Sivert Høyem briljerar som alltid med sin stämningsfulla och sentimentala baryton. Den mannan torde fälla fler kvinnor än Leonard Cohen med sin röst. Jag behöver hjälp upp i alla fall. 

”Madrugada” är ett av de bästa och mest kompletta album jag hört sedan jag blev med musiköra. Och trots min inledande förutsättning kan jag ingenting annat göra än att hylla dessa fantastiska norrmän. Om detta är slutet – slutar historien lyckligt.

Trots allt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards