Direktlänk till inlägg 26 mars 2007

Jag fick veta/ vill inte veta

Av credule - 26 mars 2007 00:14

Idag fick jag veta att det är farligt att kliva ut framför lastbilar, att det kan göra ont att landa om man hoppar från höga höjder. Att alkohol orsakar leverskador och rökning cancer. Att det finns människor som inte har någonstans att bo och att kylskåpen inte är fyllda med smörgåspålägg hos alla. Att det finns folk som inte har kranar hemma utan tvingas gå flera mil för att hämta vatten. Att det finns sjukdomar som kan botas men att somliga måste dö för att de inte har några pengar till medicin. Jag fick veta att knarkare inte är riktiga människor och att skog som huggs ner inte växer upp igen. Att växthuseffekten inte är en positiv effekt orsakad av kapitalet och att det finns människor som har så mycket pengar att de skulle kunna förse ett land med mat - men ändå låter bli.Allt detta fick jag veta och nu vill jag bara gå och lägga mig och sova och glömma alltihop.

 
 
Linneean

Linneean

26 mars 2007 00:36

Sant så sant...får vem som helst att känna skuld och dåligt samvete. Ingen vill att det ska vara såhär men ändå väljer vi att blunda för det...hm...

http://linneean.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av credule - 6 oktober 2018 20:39


Jo, lite...men ändå...kanske piggnar jag till vad det lider.   ...

Av credule - 29 januari 2017 23:26

Nostalgidök in för lite konstgjord andning. Jag har just inget att säga, men håller liv i bloggen till en annan gång. Kanske kommer en sån lust tillbaks igen. Vem vet... ...

Av credule - 29 februari 2016 23:40

...sen sist tar vi en annan gång. Tiden och såna grejer...   Ciao! ...

Av credule - 30 november 2013 22:54


...men kär!     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards