Alla inlägg under april 2007

Av credule - 7 april 2007 12:42

Två dagar av uppgraderad vänskap har förflutit,lämnat mig med trötta ögon och mersmakNu ska den samlade högen av plikt ätas upp,tuggas väl och spys upp i form av prestationI morgon får Nine inch nails vara i samma lokal som mig:)

Av credule - 4 april 2007 19:09

Vad är väl en onsdag?PC Jersild blev välförtjänt vinnare av årets Övralidspris, ännu en lastbil drog omkull i på väg genom Motala, en ny Turtles mugg har funnit sin plats i mitt sedan länge överfulla skåp, Stefan Lundblads låt "Napalm" får mig att längta efter öl i grön gräset och jag har kramp i min ena fot...

Av credule - 3 april 2007 22:15

...idag fick jag åter igen frågan om jag inte är sugen på att skaffa fler barn. Herregud! Varför denna hysteri kring familjebildande och avlande? Varför är det så skrämmande med människor som inte vill leva kärnfamiljsdrömmen? Ibland undrar jag om det inte är det egna tvivlet, den egna önskan att slippa vara fast i hus-bil-lån-barn-knullavarfjortondedag-träsket som gör att folk så gärna vill att alla ska vilja samma sak som de själva egentligen inte vill.Men om det nu är så att jag gärna slipper gå igenom processen en gång till. Om jag inte alls längtar efter att byta blöjor, torka snor och ägna 20 minuter åt påklädning av barn varje gång jag ska gå utanför dörren. Om jag inte är sugen på regelbundet samkväm och hänsynstagande som kommer med samboende...gör det då mig till en sämre människa? Dessutom hatar barnen mig...

Av credule - 2 april 2007 19:05

Hittade en kolonn med övervintrad röksvamp under min tur i skogen. De klängde sig fast vid en stubbe, livrädda hade de gömt sig bakom ett staket till en fårhage. Men med tillräckligt långa pinnar och lite vilja klarar man det mesta.Idag fick jag mitt vikariat förlängt ytterligare. Jag tar mig fram med små, små steg...framåt går det i alla fall...Gött!

Av credule - 1 april 2007 22:50

Återkommande timmar av alkoholstinn vaka tar så småningom ut sin rättSå småningom är idag...imorgon och igår...Med en kratta i handen har jag ägnat åtskilliga timmar åt att bryta dekadensens järngreppI sällskap med lövhögar, rötter, gassande sol och en miljon cigaretter har jag låtit tankarna vandrafrån en överstimulerad hjärna via ett snabbt hjärtslag, ner till ett bultande köttstycke av saknadIkväll hjälper varken alvedon, choklad eller morfin

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards