Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av credule - 3 oktober 2007 10:33

Den stora båten med sina våningar av karaoke, PRO och billig alkohol har lagt till - och vänt. Men mina ögon är fortfarande svullna och magen alkoholstinn.

Hade en trevlig kryss med lite för mycket god mat, dryck (det där är inte Amarula!) och karaoke.

Reh Dogg var med oss. Kanske var hans närvaro lite väl påtaglig emellanåt. Låtens medryckande refräng utandades i tid och otid. Men, hur ska man kunna låta bli? Det är en hit! Har hört att han är död. Undrar hur det gick till?...Hmmm...

Innan färjan avgick delade vi på en saftflaska vin bakom ett gatukök på Söder. Då ramlade mitt hjärta upp i halsen och jag fullkomligt spydde ur mig kärlighet. Ord som bröllop, den bästa, pusselbit, väntat på...osv...trillade ur min mun. Och jag menade visserligen varenda ord - men det är liksom inte jag som pratar på det viset. Undrar hur detta ska sluta?!

På färjan fanns en kille med USA-flagga på sin jacka. A tyckte den var ful - jag minns inte hur den såg ut. Jag blev av med min kavaj. Kanske USA-killen lånade den. Han ville vara våran vän...varför vet jag inte. Kanske för att han gillade "Proud Mary" som jag så gladeligt vrålade på karaoken. 


I dag är jag hemma i Motala igen. Fet, fattig och lat. Ska rycka tag i den här dagen. Åtminstone små sekvenser av den...

Först - diska... 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards